22 oktober 2014

MISSTAGENS MÄSTARE



Jag var på föreläsning i dag! Vilken stjärna Per Holknekt är! Själv har jag lärt mig att INTE suga åt mig tabloidernas otacksamma uttalanden om olika kända människor. Och denna man bekräftade verkligen att jag har tagit rätt beslut om pressen.
HAN VAR HELT OUTSTANDING!
En riktig inspirationskälla och en så otroligt ödmjuk människa! Som min kollega sa: "Hans föreläsning ekar i mitt huvud!" Han gav så mycket inspiration till oss..iaf mig! Hans erfarenheter vad gäller nätverk, viktigheten av dina personliga kontakter, alla affärsmöjligheter som finns där ute, alla idéer som borde följas upp, att ta din magkänsla på allvar, och ta dina egna beslut...om att våga säga JA till saker som du inte vågat förut, att våga gör det andra inte gör! Ta bort dina referensramar för att nå dit du vill!
Som Per H. sa:
  1. Ta reda på vad som är ditt livs SALDO (vad har du med dig i din ryggsäck av livserfarenheter från barn till vuxen - från jobb till fritid...allt!
  2. Man måste GÖRA något för att FÅ något! Gå in i livets laboratorium och se vad det är du kan bidraga med för att lyckas. (Hjälper inte att sitta i soffan och titta på TV och gorma över att andra lyckas. Stäng av tv´n och gör det du behöver göra för att lyckas!)

Något som jag känner igen mig i är att "gå på LUST och inte bara begåvning, för det gynnar mig", som Per sa  (Inte alla är smarta som en professor, men kan göra stora skillnader ändå  )
Ta tillfällena i akt och våga tro! Människor har så mycket rädsla, är förnöjsamma och för bekväma vilket är anledningen till att man oftast säger "nej" när chansen erbjuds. Säg "ja" och saker kommer hända!
Några kloka ord som Pers far sa: "Vinna är bättre än att förlora, men det är bättre att vinna rätten till det vi har jobbat ihop till". Vårda sedan ditt företagande!
Viktiga faktorer som får människor att lyckas:
1 Bekräfta människorna, se dem!
2 Tro på dom ("det kan inte jag" fick Per ofta höra när han kom med idéer. Hans svar vad: "Det skiter jag i". Han mena på att man måste prova och inte vara rädd för att misslyckas. Det är så vi utvecklas och blir bra på det vi gör!)
3 Ge människor chansen! Även om du kanske inte tror att dom skulle lyckas, så ge dom en chans att kunna motbevisa! Antagligen vill du bli förvånad 
GE OCH DU FÅR TILLBAKA! 
Det har verkligen Per gjort i dag. Jag har fått ny inspiration och tro på att vi alla kan lyckas, men var inte rädd för att det inte går vägen. Går ditt företagande inte som du tänkt dig, så se bara till att du sluta innan du krockar i väggen. Ett misslyckande lär du dig av och är inte hela världen. Res dig igen och ta nya tag 

Nu blev det mycket om Per Holknekt, men han gav mig så mycket i dag. Men andra som också inspirerade i vad Emma Wiklund, Hans Fahlén och Företagarnas Elisabeth Thand Ringqvist, Carina Källberg och Veronica Stjärnström som startade AssistansPartner. Vi fick höra deras resa med det att misslyckanden och vart deras erfarenheter har tagit dom.
SÅ KOM IGEN FOLKENS, GE DIG UT I DET OKÄNDA! 
hahaha skriver jag med rädslan i fingertopparna... 





Inga kommentarer :