27 november 2011

Julen är här!

Tänk att julen har kommit och knackat på här hemma med. Med noll känsla av julen, tog och barnen fram julsjtärnan och lite annat. Men jag tror nog att den kanske kommer smygande när det väl närmar sig den stora dagen. Dagen så dom flesta har tomma plånböcker med superglada bortskämda ungar som svinsar runt granen för att leta deras namn. Det låter nästan som om jag är bitter, men inte alls, för jag unnar verkligen kottarna nått fint till jul. Så som dom kämpar i sin vardag för att lära sig saker och formas för att bli vuxna och klara sig själv...inte lätt!

I morse var det iaf ganska så juligt här hemma och pojkarna fick se att jag oxå hade bytt gardiner och piffat lite extra efter att dom somnade i går. "Ååå mamma så fiint!" Det värmer alla gånger att få höra någon värdsätta det man gör!

Mycket av tiden som har varit har gått till att tänka på mitt nya företagande. Hur jag ska göra, vad, vart och när. Som ni har läst så har jag redan tjuvstarta med underkläder som jag så småning om har bestämt mig för att ha i en liten butik på gården. Varför inte snickra en liten "friggebod" som jag kan ha mitt "showroom" med underkläder och annat som jag vill erbjuda mina kunder. Smycken, väskor och lite kläder skulle vara perfekt...vi får se!

Önskar er en supertrevlig julmånad!




1 kommentar :

Ellinor sa...

Första advent kom och gick...eller blåste rättare sagt. Kan inte påstå att någon julkänsla infunnit sig än, men adventsstjärnorna har kommit upp även här.
Kram