13 september 2011

Tråk och roligheter


Skolan för barnen har kommit igång ordentligt och jag har jobbat i över en månad. Tiden bara försvinner tycker jag. Det var inte alls länge sen jag strålade av glädje över att blommorna kom i dikerna och solen värmde. Hösten är här..gula löv blåser av träden rakt ner i vindrutan på bilen. Jag känner att jag blir lite deppig. Inte nog med det, men tant har dragit på sig en förbaskad förkylnig nu lagom till 40-årsfesten jag ska på till en bästa kompis på lördag. Huvudverken har esklalerat..halsen sårare...nysnigarna allt tätare.. Nu täpper näsan till sig bara för att göra det ännu mer "spännande" inför natten... GAAAAAAAAAAAAAA.... What to dooo?? I morgon blir det att krypa ner i soffan efter kottarna har släppts av på skolan. En film med en varm kopp te med honung vore på sin plats. (En chokladbit...kanske...Johanna, titta bort för det här läste du inte!) Någon som har något husmorsråd för en snabb återhämtning...som INTE innehåller whiskey! Har fått tips om Zink + C-vitamin av goaste Anna från jobbet...men skulle vilja ha ett smaskigare råd...typ som det som finns i hyllan på affärn skall vara jättebra vore toppen! =0P

I dag blev jag kontaktad genom bloggen av en tjej med intressant förfrågan. Vi ska vara med på en bloggpanel. Vad det innebär berättar jag om senare när vi vet mera. Men det kommer vara jag och Alexander som blir involverade i detta. Spännande!

Appopå 40-årsfest, är det någon som har några poppiga tips med musik? När jag och födelsesbarnet(tanten) gick igenom olika artister från 80-/90- talet blev det många minnen som dök upp...hehe roligt! Kommer ni ihåg La Bouche, Boney M, Laura Branigan, Rick Astley, Samantha Fox, Sabrina, Snap, Vanilla Ice och Haddaway?? Kul att lyssna på nu. På lördag kommer det att bli en riktig hej dundrande fest för våran underbaraste A-C!


Tills nästa blogginlägg, ha en toppen kväll!

P & K




Inga kommentarer :