3 juli 2011

resan..



Vi åkte västerut..mot Borlänge..över gränsen. Där slagga vi i bilen över natten. Inte specielt skönt, men några timmar sömn fick vi allt. Vid halv åtta startade vi upp igen och fortsatte mot Elverum, Hamar, Lillehammar över Jotunheimens vackra berg och dens otroliga natur för att till slut komma till ett dukat middagsbord i solen...dom visste inte att det skulle bli middag för 7 personer, men det ordnade sig hehehe

Här i Bergen bor nämligen min bror med sin fru och 3 barn. INGEN visste att vi skulle komma. Det var ju en chansning att åka hit. Det enda vi visste var att dom inte skulle åka någonstans. Jag hade försökt kolla innan om dom skulle befinna sig på hemmaplan. Nina (frun) förstog inte riktigt mina kryptiska meddelanden på FB, men det var ju bra. För när vi kom fattade dom ingen ting! En glad överraskning såg det ut som det var iaf...phiuuuh!

I dag ska vi åka in till staden, Bergen, för att visa Danne runt. Han har knappt varit i Norge och då ser jag det som min lilla uppgift att visa upp Norges bästa sidor. hehehe ja det är ju en vågad chansning att åka till Norges mest regniga stad...och det regnar i dag..men det ska visst spricka upp lite senare...weeee... Längat efter att få sitta på Bergens bryggekant och vräka i mig nykokta räkor på mumsigt bröd med majonäs...mmmmm...

Bilder och berättelser kommer senare i dag.

2 kommentarer :

The Rosegarden in Malevik sa...

Hej Camilla
Vilken härligt resa.....
Hoppas allt e väl i värmen å

S
O
M
M
A
R
P
A
R
T
Y
T

fortsätter.......
VÄLKOMMEN :)
Håkan

Fnulan sa...

Mnen guuud vad skoj, det var inte den lilla överraskningen precis!!