30 juli 2011

matta


I dag ska vi försöka lägga in mattan...ett liiiitet problem har dykt upp...det regnar och vi har kanske inte möjlighet att linda mattan åt andra hållet...shit..what to do! Vi får böka i hallen helt enkelt.

Tur vi ska få hjälp. Jag kommer inte kunna bidra med så mycket. Vaknade av att jag sträckte nacken! INTE att rekomendera!!! Jag skulle vända mig i sängen..knappt vaken..jag vänder huvudet, men "glömmer" kroppen och vips så får man en skadad muskel. Enkelt, men inte att rekomendera som sagt. Hoppas det går över under helgen. Inte så kul att starta jobbet efter semestern med att knappt kunna röra sig. Håll tummarna...


Målningen är klar och taklampa på plats. Kommer nog köpa en annan, men den får duga tills vi hittat nått vi tycker om. Trappan upp till övervångingen har alltid varit konstig. Vi förstår inte varför trappsteget har gjords mindre så ett ställe..mindre att dom har gjort ett "valv" i trappan. Öppningen har varit trång och väggarna byggt ut så att all snickeri från stolpar och lister har döljts. Nu har vi bestämt oss för att ta tag i det när trappan ska fixas. Bort med panelen och antingen måla på gips eller varför inte tapetsera. Det finns nu 2 sorter träpanel...tycker nog att det räcker med en! =0P Ska bli roligt att "gräva" i det. Men i vilket fall så känns det mera öppet och så mycket ljusare i hallen nu.


Gamla tapeter och färger är roligt att se. Man blir förvånad över att folk tyckte det var snyggt då...hehehe Fast det blir alltid poppulärt igen!

Här ser ni hur trappan har varit påbyggt i trappen...konstigt..men vi tror att dom har försökt räta ut trappan eftersom den svänger lite mot slutet. Knäppt ägentligen, för man får så mycket mindre att sätta foten på. Som tur är så har bara jag ramlat ner pga av detta trappsteget. 

1 kommentar :

Fnulan sa...

Jag har hållit tummarna hela dagen!!!! hjälpte inte mot regnet :(