9 juni 2011

springcykel

Varför ska vi göra det svårare för våra barn? Varför görs leksaker som förstör för inlärande senare? Ett mysterium. Men tillverkare lär sig väl med tiden dom som vi "vanligt dödliga"!

Läst en blogg för en stund sedan, där barnet skulle få en sparkcykel. Dessa sparkcyklar gillar jag stort! Så himla synd att dom inte fans när mina grabbar var små. Dom får in balansen och sättet på en gång, sen är det bara att "sätta dit" tramper så bär det iväg! Lekmer.se har rabatt på dessa sparkcyklar nu! 399:- istället för 599:-!


2 kommentarer :

Nadja sa...

Jag tycker mig känna igen detta.. ;-) Håller med dig helt och hållet! Jag bråka med min man som envist skulle ge dottern en trehjuling i födelsedagspresent medans jag ville ha en springcykel.. han fick sin vilja igenom och den cykeln bara står för hon klarar inte av att trampa än och hon gillar den inte alls... så ja jag köpte springcykeln och den är hon kanonduktig på :-)

Haha, alla får nog inte så som jag av värmen. De andra i dansgruppen fick inte så ;-)

i min lilla lilla värld sa...

Har aldrig hört talas om denna cykel. verkar vara en bra uppfinning =)