14 juni 2011

listan


I går kväll satt jag och Danne med blankt papper och penna för att göra en ny lista över alla våra önskemål som vi vill ha gjort! Det gäller hus, barn och våran vardag. Ibland tror jag att det är nyttig att stappla upp på en lista för att få en helhetsöversikt över vad man vill, men som inte blir något av därför att man glömmer det nästan lika fort som man kommer på det. Så går man istället och irriterar sig över att man inta har tid och att allt går så sakta. "Det händer inget"!

Men nu så har vi iaf fått ner en hel del och ska vidare prioritera vad vi tycker är viktigast just nu och vad vi kan vänta med. Nu tänker jag huset...verken barnen eller vi ska förstås vänta.

Ett litet ryck efter middagen hade vi också. Jag var så less på hallen med alla millioner skor som inte får plats på våran lilla skohylla. Så jag tänkte ut något nytt och vips så sitter det nu mera fyra brunsvarta "Lack"-hyllor på väggen där alla skor får visa upp sig. Bild kommer senare.

Ett annat önskemål är att lägga nytt golv i hallen med. För en brunsprecklig plastmatta är nog det fulaste jag vet. Passar iaf inte till mina väggar som är svarta och vita. Du kanske har någon idé som skulle göra min hall ännu snyggare? Titta in sen när bild finns, så tar jag hämskt gärna emot dina tips! En annan del av hallen behöver SOS-hjälp. Där behövs tonnvis med tips!!!

Vill sätta upp några krokar för mina länga stövlar med. Fast det är inte bråttom..har sätt på nätet någonstans...men kommer så klart inte ihåg vart. Det ska vara som en "klänypa" som man skruvar fast i väggen i önskat höjd och vips så klämmer man enkelt fast dom hängade på väggen. Istallet för att dom säckar ihop dom en ledsen hund på plastmattan... (blää den fula mattan...)

När "huslistan" är klar med prioriteringar ska den ut i bloggen. Kanske får det mig att ta tag i sakerna lite snabbare och inte bara ramlar ihop på soffan som en säck potatis efter barnen har lagt sig...lite press får man ju på sig då =)


En sak vi har diskuterat är att skaffa en fåtölj till vardagsrummet.

Tänk dig att vi har varit så dumma och endast haft en 3-sits Ektorp-soffa på 6 personer!!!! Nu vill vi ha in en Ektorp-fåtölj och Bromma-pall. Väntar bara på möjligheten att stick iväg med släp för att handla en. Egentligen vill jag ha två fåtöljer, men det får komma i smyg =0P Måste mäta om det får plats iof sig...

Jo, lampor måste jag fixa med....




Psssst glöm inte tävlingen...avslutas den 19 juni!


 

1 kommentar :

Ett hus i vitt sa...

Hej Camilla!
Ja jag skriver också listor, det underlättar verkligen att se vad som är viktigast. Annars har jag en tendens att "hatta runt" alldeles för mkt och det är inte bra. Jättefint med Ektorp fåtölj o fotpall, det vill jag också ha :-).

Kram, Anette