17 mars 2011

Ukraina

Kom nyss på att jag ska åka till Ukraina om 2 veckor. SHIT vad tiden går fort! Vi ska få åka till Tjernobyl med jobbet. Ska bli spännande att får se olycksområdet på nära håll.


Bilden är lånad..så klart

Kommer ta med mig kameran och försöka ta lite kort om det går. Undrar hur det kommer kännas när man står där och tar in omfattningen av olyckan. Men tanke på vad som händer i Japan nu om dagarna, så är det lite overkligt att vi ska till ett kärnkraftverk där katastrofen redan är ett faktum...

Har redan fått en del frågor angående Japans reaktorer från vänner. Jag förstår deras oro, men här i Sverige har vi inte alls samma förhållande i naturen och jag känner mig mycket säker med kärnkraften vi har här. Jag tror att den kommer leva länge, men att det kommer mer vind- och vattenkraft ser jag som positivt. Man ska ha alternativa energikällor tror jag.

Vad tycker du om kärnkraften?


Inga kommentarer :