10 september 2010

Så här får det inte gå till..

NEJ just det! Jag har fått en ny kamera av min godaste Danne..men jag kan ju inte fota bra kort! Jag skulle behöva en kurs i hur man tar sig an alla dessa knappar och sjuttifjorton inställningar det tydligen är på sånna här =/ Lägger ut ett kort på den kassa fotografen bakom Canon EOS 1000D. Inte ens ett sånt kort kan jag ta. Har försökt mig på blommor och träd, men vem vill titta på sånna hur länge som hälst? Ne jag skulle vilja bli bra på att fota människor. Folk i rörelse (därför att barn sällan sitter där man vill ha dom..) Kunna se att det där blir en bra bild om jag ställer in kameran på det viset.....ööööö HUR!!!!!? ME NEED HELP BIG TIME =/






Vet du om det finns fotokurs i närheten av Gävle?



6 kommentarer :

Camilla sa...

Grattis till kameran !

Camilla sa...

Tack =D

himmel och hav sa...

Åh, du har lika kamera som jag! Det är svårt att lära sig, men övnning ger färdighet. Skulle också vilja gå en kurs, tror jag. Dessa två bilder ser ju jättefina ut!

Kram Veronica

Camilla sa...

Vad kul =) Du kanske ska anmäla dig du med ?!

Kram Camilla

Faster sa...

Inte helt enkelt att "bara ta bra kort" hur som helst. Hoppas du får en plats i kursen vi hittade och bra tips av alla som "vet hur" så att du kan ta fina bilder av mig sen....... hea hea hea hea ..... Puss / Danne (blivande fotomodell?)...

Camilla sa...

Hoppas jag med =)

(Fotomodell blir jag nog inte, men fota några kanske =) ..)