2 september 2010

Gobiten

Min söta lilla gubbe har lärt sig virka!!! Alexander satt i går i min säng och tittade på tv medan jag virkade några varv. "Mamma, får jag prova?". Jag tänkte först att nu kommer han bli galen för att det kanske kommer gå åt skogen ?/ Men så fel jag kunde ta!!! Jag visade honom EN gång hur en mask ska göras, och han snappade upp det direkt och blev som sin mamma biten av aktiviteten. Han virkade mååånga luftmasker innan jag fick han att gå upp och lägga sig för natten. Hur kul var inte det då? Sen sa han att det skulle han ha med till skolan. Så sagt så packat! Virknål och rosa garn i en påse och ner i ryggan. hehehe mammas gobit!

Vem vet, kanske hela familjen F & B sitter och storproducerar mormorsrutor sen...









1 kommentar :

Fröken Fräken sa...

Ja, så är det ju - virkning ÄR beroendeframkallande!!!