16 september 2010

FOOD FOR SIX


...mat mat mat...jag är trött på att laga mat... det värsta är nog att komma på något gott och som inte repeteras så allt för ofta, som köttbullar, pannbiff, korv och makaronisar. Frågade barnen här för någon vecka sedan och fick ihop en skaplig lista över deras favvo-rätter. Nu gäller det att titta på den och lägga in det i matsedeln ...som vi INTE har kommit ihåg att göra =/ Ja vi kan ju inte annat än skylla oss själva..

D och jag jobbar på samma stället, så vi kan fundera och diskutera och komma med förslag till varann lite då och då, men han som jag har lite torka på det just nu...eller alltid? hehehe

Har du ett enkelt och gott recept som barnen tycker rmycket om, så lämna gärna det till mig =))) Mycket tacksam för förslag!



Gourmetmiddag med gourmetefterrätt...?



Bilderna är lånade....såklart!


1 kommentar :

Maria sa...

Usch jag är också less på att laga mat.. Och man har absolut ingen fantasi :/