11 maj 2010

TISDAG MORGON


Tjena mittbena!

I dag blev det en lugn start. Christian var inte riktigt pigg i går..."mamma det gör ont i halsen.." Eftersom mamma är en såååå omtänksam mamma, så stannar vi hemma i dag. Fråga han nu efter frukosten om halsen, men det verkar inte vara nått längre = / Så i morgon blir det back in business på jobbet! Det är ganska så skönt ändå att få vara hemma en dag. Då kan vi pyssla om varandra och göra sånt vi inte hinner med annars. Nu sitter vi i soffan och dricker te. Christian tittar på Svampbob medan jag uppdaterar bloggen. 

Alexander blev glad när kakorna såg lyckat ut. Hoppas bara att det smakar lika gott som det ser ut. Nu som jag är hemma, så skulle jag ju ha bakat dom i dag så klart, men jag ville ju vara effektiv i går = / haha skulle inte förvåna mig om jag gör nya... = P



5 kommentarer :

himmel och hav sa...

Tur att det inte blev nåt mer med halsen, men ni har ju en mysig dag tillsammans istället!
Den där kakan såg smarrig ut, kan man få receptet?

Ang. tidigare inlägg så skriver inte jag så mycket om negativa saker. Men det är självklart att det går upp och ner här hemma också! Tycker själv att det är lite tråkigt att läsa om elände, så därför skriver inte jag om det heller.
Men oftast så är jag en pigg och glad skit och jag vill också sprida lite positiv energi!
Hmm, ja vi kanske ska ses nån dag...

Kraaaam Veronica

Camilla sa...

Hej där!
Ja det är klart du kan få. Hittade den på "kokaihop.se" Den såg inte så smarrig ut på bilden dom har där tyckte jag, men gav den en chans iaf eftersom Alexander ville ha en sånn. hehe kanske ska skicka in min bild istället = P Jag lade bären direkt på kakan, men den kanske blir mindre "blöt" om man vänder dom försiktigt i marängen först...

Jag länkar här till dig: http://www.kokaihop.se/recept/roedvinbaerskaka-med-maraengtaecke
Jag hade endast i hallon, men det är efter vad man har i frysen eller tycker är gott = )

Lycka till med baket!

Kram Camilla

Camilla sa...

....vi fortsätter med god energi = )
Fast ibland är det skönt att skriva av sig...

Min plats i solen sa...

Hej Camilla!

Tack för dina kommentarer på min blogg. :) Tack vare dem hittade jag ju hit till din fina blogg som jag ska utforska lite mer strax. :)

Angående dina frågor kring mina orkidéer. Jag har kvar mina i samma innerkruka som de köptes i och placerat dem så i en ytterkruka. Nej, vi har inget element under det fönster som vi har våra orkidéer i. Jag vet inte hur mycket det har betydelse eller inte. :/ Jag vet inte om det finns några "sanna" råd för hur man ska sköta om en orkidée utan hittar man något som funkar så håll kvarvid det. Min mans mormors råd har funkat utmärkt för mig eftersom mina blommar året om så jag håller mig till det eftersom det funkar just här. Annars är ett tips att gå in och kolla på något orkidée-sällskaps hemsida efter skötselråd. De borde ju veta. ;)

Ha det så bra!
Kram Lotta

Camilla sa...

Hej Lotta!
Tack för svaret = )
Jag kan tänka mig att det torkar ut blomman fortare, men jag ska nog kolla så att jag har blomman i "rätt" fönster. Kanske t.o.m. leta på någon hemsida. Tack för tipset!

Du är sp välkommen att kolla in min blogg, du kommer få besök på sin med = )

Kram Camilla