1 maj 2010

MAJ du sköna...





Nu har våren äntligen kommit på "pappret" med. Hade jag bott i Norge nu, skulle jag vara i full gång med att planera vad jag skulle ha på mig "17.mai"! Men eftersom jag befinner mig här, så blir det att hålla på med trädgårdsarbete med älsklingen och mina kottar. D och pojkarna har byggt en vedbod och börjat stapla ved. Det blir så bra. Äntligen något bra ställe som håller ihop och som skyddar veden. 




                    

Själv har jag planterat några blommor i krukor och börjat planera lite hur det ska bli i en urtrist, bortglömt och ful hörna vid huset. Först ville jag ha ett grusparti med krukor och vita trädgårdsmöbler, men sen så fick vi lite lust på en trallveranda som täcker uteplatsen och som i sin tur skulle kunna gå ihop med en ny trappa. Du kan se lite av hörnet i ett av korten längre ner på sidan...

Var och klippte Christian här om dagen. Eller ska vi säga "apan"..hehehe inte ofta jag får kort på honom som inte är en ful grimas. Han kanske skulle passa på en teaterscen..?














Men till slut lyckades jag få 
en "normal" bild = )
 

_____________________________________________________________________





Alla kottarna var samlade  under en mysig filmstund i våran säng. Arthur och Minimojerna var på "filmduken". Stunden började med Alexander..men ökade snabbt till fyra stycken små liv djupt koncentrerade i en fängslande saga om små väsen som lever under jorden.




Arthurs morfar försvann för fyra år sedan och hans mormor riskerar nu att förlora huset. Det sägs att att det finns en skatt i deras trädgård, men ingen har nånsin funnit den. Arthur letar igenom huset och hittar meddelanden från sin morfar som visar honom vägen till hans morfar. Hans morfar finns nere i den underjordiska minimoj världen som Arthur måste ner i. Och där får han träffa många andra minimojer som behöver hans hjälp för att besegra Den onde M som är ondskans kung. Arthur får sällskap av prinsessan Selenia och hennes bror Betamesh. De färdas genom skogar och floder, men det blir sedan fångade av The evil M som ska straffa dem med döden. I fängelset träffar de Arthurs morfar som också ska straffas med döden. I en lång tunnel som snart fylls med vatten av The evil M ska de dö. Men med en leksaks bil lyckas de fly och komma undan levande tillbaks till de andra minimojerna. Sedan ska Arthur tillbaka till människor världen med sin morfar för att hjälpa Arthurs mormor. När de kommit upp så hjälper en av de minimojer som Arthur träffat i underjorden honom att hitta skatten som The evil M har som tron. Arthur lyckas få tag på skatten och översvämma The evil Ms palats. Sedan kan Arthurs familj betala räkningarna för deras hus. Tio månader efter detta ska Arthur tillbaka till minimojernas värld för att träffa de andra minimojerna igen...

Nästa film heter Athur och Maltazard!





______________________________________________________________________




Christian var i behov av ny hjälm i år...till hans stora förtjusning så hitta vi DEN. Han hade sett en kompis med denna hjälm..."mamma, jag vill ha en sånn där grön Star Wars-hjälm...fast det är inte det.." ööööööhhh...mamman såg ett stort fett frågetecken..."En vad?" Vi åkte iaf in till stan och gissa vad, jo vi hitta just DEN hjälmen. Vilken lycka det blev! Här får ni se en mycket stolt ägare till "den gröna "Star Wars"-hjälmen".
















Jag hoppas ni alla har haft en lördag med massor av skratt och mys!



2 kommentarer :

Gro sa...

Hei jenta mi.
Så fint det var med den ny vedplassen..
Og så fin Christian ble med det håret og så ny hjelm da gitt... Er du fornøyd med den nye kjæresten din ?? Ja det tror jeg han fikser det meste ser det ut som ..) :) Dyktig kar har du fått så ta vare på hverandre vær så snill..
Klem Mamma..

Camilla sa...

Jo da, han er flink. Vi er bra på å fikse sammen.
Ta vare på hverandre gjör alle som liker hverandres selskap tror jeg = ) Man får hjelpe hverandre og jobbe mot samme mål.

Klem mig