29 maj 2010

Jag blev såå glad !


 En härlig sommardag i Tönsberg. 


HEJ igen!

Ja vet jag har varit borta några dagar...ööö ungefär en vecka. Men i dag kände jag för att lägga in några rader igen. Det har varit fullt ös hemma och på jobbet nu inför revisionen i Forsmark. Men tro det eller ej, Under 2:a dagen på våran kick-off, där vi har information och praktik för dom som är beställda inför stoppet, så bestämmer företaget att skuta upp revisionen!!!! Har aldrig hänt för och alla är helt paff över beslutet. Dom lämnade en orsak till varför, men jag tror inte många anställda tror det var den verkliga anledningen till uppskuten rev. Jaja, många stackrar får åka hem, en del får stanna kvar. Ersättningar diskuteras mm...vilken röra!!!

MEN tillbaka till varför jag egentligen ville skriva i dag. Jag har hittat en "gammal" vän!!! Hur kul som helst. Säg vad ni vill om Facebook, men jag har hittat såååå många gamla klasskompisar och vänner från Norge. Det är så kul när det händer. Vi hängde ihop under gymnasiet och en stund efter det. En riktigt sprallig tjej med gott humör..liten portion "galen" och spontan. Vi hade sällan tråkigt. Och hade vi det, så kom det alltid upp några goda idéer...hehehe Många turer var det till Tönsberg i hennes "Manta" blev det. Under sista tiden vi hängde ihop, flyttade jag till Tönsberg. Sen blev det pojkvänner, jobb mm som gjorde att vi förlorade kontakten...men livet förändras, men då ännu mer kul när man hittar varann igen.

Jag ledade efter henne sista åren jag bodde i Norge, utan att lyckas... sen rann det ut i sanden. Orsaken kan vara att hon har bytt efternamn.. Men nu, nu kan vi starta en ny kontakt, och vem vet, kanske träffas när jag åker hem någon gång = )

Jag önskar er alla en fortsatt trevlig helg...i dag blir det taco till middag = 0P..slurp...



 
Kram Camilla   

4 kommentarer :

Gro sa...

Hei jenta mi!!
Hvem var den venninnen? Kjente jeg henne..
Vel noe jeg lurer på er om når du skal ha ferie for da KOMMER DERE VEL KANSKJE EN TUR HJEM..Jeg håper ihvertfall det,vi reiser på en ferie 16 juni til Marbella Spania sammen med Liv og Rune..
Sølvbryllupe skal feires der, men det har jeg kanskje sakt før.. ;) Gleder meg veldig til den ferien.. Og da blir det mange kjente hjemfra som skal være med, men ikke alle skal være hele 10 dg. Arve har kommet seg hjem fra nord og er fornøyd med jobben der opp som marskinist.. Klem og hils alle unger og Danne ..Mamma..;) :)

Camilla sa...

Hej morsan!

Jo da det gjör du, det er Heidi.

Vi har pratet om det, men det kommer kanskje bli uke 28 eller 29. Men da rekker dere jo å komme hjem = ) hehehe om det ikke er aske i luften da = P

Så bra at han er fornöyd. Det kan väre godt å komme bort litt.

Klem meg! Gutta hilser tilbake så klart.

Min plats i solen sa...

Vad härligt att du hittade en av dina gamla vänner! :) Det är ju så med livet att man tyvärr tappar kontakten ibland mitt bland studier, flytt, familjebildande och allt. Men så härligt när man hittar tillbaka till varandra igen. :)

Kram Lotta

Camilla sa...

Visst är det så Lotta =)
Jättekul, så nu gäller det bara att hålla kvar kontakten.

Kram Camilla