11 april 2010

Hejsan!








Har varit lite frånvarande ett par dagar. Skönt att bara kunna rå om sig själv. Vara i ett tyst rum och inte få andra ljudintryck än dom ljud man eventuelt skulle göra själv... Inte det att jag inte vill vara med dom jag älskar, men ibland behöver man åka till "tippen" och skaka av sig, sen komma tillbaka piggare och gladare.  

Helgen har varit lugn med andra ord. Städat och pysslat lite har jag hunnit med. Ätit gott...nja..vet inte riktigt, men nått var det iaf... Barnen kom i dag. Alexander kom först..sprang in i armarna på mig..tro han var glad att se sin "gamla" mor. En god kram fick jag, och han släppte inte med det första. Dessa kramar njuter jag av, för dom lär väl inte komma spontant och frivilligt i tonåren = ( Fast inget säger väl att jag inte kan vara spontan =0P Christian hämta vi upp på kalas i stan..."Jungelcity"-kalas. Kom inte riktigt hel därifrån. Han han skaffa sig en brännskada på fingret och en lagom blåtira på högra ögat. Känns som en uppvärmning inför sommarens skavanker. 

Väl hemma igen, så har vi bara njutit av att vara tillsammans. Kollat in lite film i sängen framför den nya TVn som D och jag skaffa i veckan. Det va jättemysigt! ...nu sover mina små troll...helt tyst i huset igen och jag kan fundera över den satans matsedeln inför kommande vecka...blääää...hatar att komma på idéer till middagar. Inte nog med att det måste va snabbt lagat, men det ska vara rätt så bra kost och smaka bra! JOBBIGT! Men det dyker väl upp köttbullar från mama scan och en och annan makaron...kanske korv...jisses vad tråkigt... Ne skärpning tant, nu får hon använda dom flitiga hjärncellerna och komma på nått gött och smaskigt! Förresten någon som har förslag???? Mottages med glädje!!!

I morgon blir det jobb igen för mig, skola för Alexander och dagis för Christian... tänka sig att det bara är någon månad kvar tills han slutar där för gott och går stolt in på skolgården i augusti. *ler* En pirrig känsla för både mamma, och son tror jag.

Jag önskar er alla en underbar vecka med massor av sol och värme! Själv ska jag sitta på plan 01 på Forsmark 3...snyft..ingen sol där nere int´...bra maskiner som snurrar och piper..= ( inte alls bitter...ne..inte alls...







Inga kommentarer :