3 februari 2010

Sugen

Nu är jag supersugen på att fortsätta med rummet. Alltså vårat nya vardagsrum. Det som fattas att göra är gipsa, spackla, putsa tapetväggen. Samt att sätta upp sista listerna efter tapetseringen och montera in en braskamin, och medföljande målning av stocken. Låter kanske mycket, men det är ju inte det egentligen. Sådana saker går ju fort att ordna. Jag kan ju faktiskt fixa stocken nu redan, med att ta bort tapetrester...tänk att förra ägarna TAPETSERA murstocken! Hur fult som helst blev det också. Jaja det kommer iallafall bli bra sen. Tycker jag då =0P


Tenico hitta jag tips om varför och hur man ska göra när man tar fram murstocken, och hur man ser om den är putsad med lera eller putsbruk. Jag har nu bestämt mig för att ta fram murstocken på övervåningen, som dom förra ägarna klädde in med spånskiver och åter igen med ful tapet.


Här är en länk om lagar och råd om hur man vårdar en murstock och skorsten.


"Ramla" in i denna artikeln med, om hur man får mest ut av sin kakelugn.."Konsten med kakelugnar" Den ska jag "plugga", jag som har två sånna!





Kanske någon som vet om en snygg begagnat braskamin som ska säljas?? Här hittar du iallafall en intresserad köpare. Skicka mail (camilla@fraczak.com) eller kommentera på detta inlägg.


Lägger in några bilder på ungefär vad vi vill ha för braskamin. Det skulle funka med gjutjärnskamin också.










Inga kommentarer :