2 februari 2010

Korsbenet!

Då har jag äntligen fått reda vad det är för fel på min rygg. Har haft ont så in i h*vete i två omgångar sen julveckan. Var hos en kiropraktor och rättade till min ryggrad..sen gick det drygt en vecka innan jag börja känna av problemet igen. Får väl säga att det hela startade med den vanliga ryggdödaren, SKOTTNING!!! Så när jag igen behövde ta tag i skyffeln, för-att-min-kille-inte-kom-på-själv-att-han-borde-komma-till-mig-och-skotta, så gick det åt skogen så klart... ;0P

Så nu var jag ganska så less på det här. Jag fick höra av D om en Naprapat som visst skulle vara mycket duktig. D ringde i går och fick tid åt mig i dag. Nu skulle jag verkligen känna mig i centrum. Han frågade en del, undersökte och frågade mera. Han verkade intresserad av att veta hur och varför jag fick dessa problem. Som man gör när man ställer en diagnos. Något jag inte fick av min kiropraktor. Inget ont om kiropraktorer, men det är nog stor skillnad på hur man är som människa också. Han berättade för mig att jag hade en låsning i korsbenet. Det hade alltså tippat fram mot högra sidan och pressande mitt bäcken framåt. Inte gött kan jag säga...

Här ser ni korsbenet




Så efter att ha legat med en elstöt-maskin ett tag, så startade behandlingen med tryckande, pressande och vridande. Har inte varit med om liknande tuff behandling, men det fungerade! Sen var det bara att åka till jobbet med en "NY" kropp. Skönt!!!

Fick med tips om hur jag skulle hålla det på plats. Jag behöver stretcha mycket. Samt träning med boll skulle vara bra för att stabilisera bålen. Han berätta att mina muskler på framsidan bäckenet-låren var för strama, och att det nog var boven i dramat!

Ett stort TACK till P.Gille i Östhammar för behandlingen. Hoppas det håller i sig nu!

Och tack älskling för att du hjälpte mig dit =0)

2 kommentarer :

Anonym sa...

Undrar var din naprapat finns? Tror jag har liknande problem som du men får inte riktigt den hjälp jag behöver.
Det hoppar tillbaka hela tiden.vet inte om det går att hjälpa?
Mvh Ninni

♥ Mig & Mina ♥ sa...

Hej Ninni!
Min naprapat har tyvärr lagt av för något år sen och jobbar nu mera med helt annat där jag arbetar i dag.

Han har dock sin gamla delägare kvar i Östhammar. Han heter Patrik och går under namnet Naprapatrik bla. Har inte varit hos honom förut men det ryktas att vara en bra naprapat.
Felet jag hade när korsbenet åkte snett var att mina lårmuskler fram och bak hade blivit för korta pga träning och dålig streching. När jag nu får känningar av ryggont så stretchar jag ut riktigt ordentligt (så det gör ont). Sen går det över! 👍

Men ta GÄRNA kontakt med Patrik Nordin som håller till på Tornvillan i Östhammar.

Mvh Camilla

Lycka till!