27 januari 2010

Vad man kan göra en ruggig dag..

I dag visar det sig att det skulle bli en bra planerad ledighet. Efter en runda i centrum i morse med cellprov kl 8:00, förbi Colorama, handlat nybakat och nymalt kaffe åt gubben, så startade denna omtalade "snöstormen". Skönt att kunna vara inomhus nu! Eld i kakelugnen och Rix FM som skickar ut ljud i högtalarna. Fin Fint!

Efter en god frukost, fortsatte vi med renoveringen i vardagsrummet. Vi grundar med Alcro "Servalac". En färg som täcker bra och döljer kvistarna. Den stoppar oxå ev. kådan som skulle komma. Nu är vårat tak gammalt, så jag tror inte att det skulle komma något, men vill vara på den säkra sidan.
Sen så kommer vi måla med en vit färg från Alcro som heter "Kraft" takfärg.








Här står jag med penseln i handen perfekt
riktad mot takets yta...=0P






Medans jag har målat, så ligger minsann
inte gubben på latsidan. Han har satt in
den nyinköpta dörren mellan vardagsrummet
och sovrummet. Det blev bra Danne! =0)





Efter bra utfört arbete, tyckte jag minsann att
vi var värda en kopp med nått varmt i.
Danne fick en kopp med nymald kaffe som
jag köpte på affären i morse. Jag tog te med
"blå bär" från Lipton. GÖTT gjorde det!



"Jättegott Gumman!",
säger en mycket nöjd kaffedrickare..nu mera också en tedrickare.

Inga kommentarer :