1 december 2009




1:a december
hörrni! Faktiskt bara 23 dagar
kvar till våran goda vän Tomten kommer.

Barnen vakna lite snabbare i dag, det låg en hel
hög med kalendrar nere...hela 10 stycken om man
räknar bådas kalendrar. Skitt vad många...hehe när
jag var liten fick jag då bara 1.
Kan det vara brist på fantasi med vad man ska göra
med pengarna??...eller??...

Nåja, dom kommer förhoppningsvis att kliva upp
lite lättare denna månaden när godsaker och spännande
uppdrag väntar i våningen under!

Farmor har klurat och packeterat i små luckor, duktigt!
Något som mina barn väntar på varje julmånad. Har blivit
en tradition det där. Visst är det härligt när mor- eller far-
föräldrar vill engagera sig i barnens väntan på att tomten
ska knacka på dörren?! hehe Farmor ringde t.o.m. för
att påminna om julkalendern på SVT. Hon är för go´!

I söndags hängde barnen och jag upp julstjärnan i fönstret,
OJ vad stor den är....hade glömt att den täcker HELA
fönstret!!!!

Till helgen blir det nog att fixa till lite mera jul i huset. Barnen
och jag ska nog gå igenom lite saker, vad vi vill ha och vad vi
vill kassera. Vissa grejer tröttnar man på. Sen är det ju så att
trender ändras..likaså smaken..eller man rustar och saker
kanske inte passar längre.

I dag var det "HÖSTMARKNAD" på sonens skola.
Det är en mysig grej som görs 2 gånger per år. Barnen ska stå
och hantera pengarna själva (med lite hjälp så klart...alla blir inte
lika iskalla och räknar växel så fort när det står många och väntar...)
Men jag tyckte dom var duktiga!
Pengarna som kommer in går till klassen. I år tror jag affärerna
gick superbra. Vi sålde hur mycket som helst redan första
halvtimmen, undrar om allt gick åt. Ska bli spännande att kolla sen.

Hoppas ni får en mysig månad i väntans tider ....väntan på tomten!

GOD JUL


Inga kommentarer :