3 oktober 2009

Östhammar...

har jag varit i 2 dagar nu..trevligt! Dannes kottar kom i går, och vi åkte till Uppsala för att handla in vinterkäder åt våra barn. Jag hitta byxa och jacka till Alexander. Och Danne en overall till Hilma.
EVEREST Soft Shell



Denna modellen är superbra tycker jag. Christian hade en svart overall förra vintern, motsvarande till den röda på bilden. 0ch han var aldrig blöt..och han LEKER när han är ute.
Mycket bra kvalité! Klädesaffärerna säger att en motstånd mot väta på 3000mm räknas som vattentät. Dessa kläder motstår 20000mm. Lite skillnad va?! Inte konstigt Christian var torr. Dessa plagg får ej torkas i tumlare, men torkas dock med fördel i torkskåp, vilket gör det smidigt för dagis med, som gärna hänger allt av kläder där....även det som inte skall in dit =/..har jag haft erfarenhet av. Men in skall det, blött eller inte! =/ Nu blir dom iaf inte förstörda.

Vi får se om det blir något nytt till Christian. Han har nog en del kläder efter sin storebror. Men något annat nytt kan jag nog hitta tror jag...mössa..vantar..kängor..mm =) Sen så skall det nog bli kläder åt Gustav med.

Inga kommentarer :