19 augusti 2009

Trött...



mmm...skönt trött..hur det nu går till. Känner mig just nu avslappnad, trött och nöjd med tillvaron. Har varit på jobbet i dag med, som jag har varit alla dagar efter semestern . Jobbet har just nu lagom mycket att uträtta innan sista revisionen startar. Undrar hur det blir denna gång, med så stora saker som skall hända. Och inte minst för att det kommer så himla mycket folk denna gången. Har fått höra att det kanske kommer flera tusen pers. utöver personal som går under drift. Skit vad dom har problem att få plats för alla..hehehe omklädningrum måste ändras och byggas till, extra utrustning måste skaffas. Alla dessa förberedelser som måste vara klara innan det sätter igång. Hohoooo vilken cirkus =P...

...hihihi kan nog säga att jag är glad jag har mitt att fokusera på, inte allt annat runt omkring som måste kollas och planeras och alla tillstånd som måste fixas å mycket mera.... Men jag tycker det är lite kul med revisionerna. Alla dessa olika personer som kommer, all liv och rörelse som händer. Alla nya bekantskaper man får på köpet. Inte bara en dans på fina blommor, men ändå lite roligt. För inte att snacka om alla dessa vilsna själarna som kommer och inte vet hur man ska bete sig inne på ett kärnkraftverk....hihihi... Man hjälper gärna till med ett leende..men på insidan kan ingen se att man asgarvar.

När jag ändå sitter och tänker på jobbet, så måste jag säga att jag har en himla tur som har så många trevliga och roliga arbetskamrater. Inte förut har jag haft så mycket skratt och skämtsamma stunder som jag har med dom...underbara människor. Dom är alla olika...olika personligheter men ändå ungefär samma humor. Hur roligt som helst är det! När man känner att man har skoj på jobbet, slappnar av och känner sig trygg, så lär man sig så mycket mera. Man vill lära sig mera! Inte bara för att jag får nya kunskaper, men för att det också är lite givande å se att dom vill lära bort..att dom tycker det är givande själv att få ge sin kunskap till "nästa".

Jag är fortfarande "bara" en C-strålskyddare, men hoppas att jag under denna revisionen kan få stunder där jag får vara med på jobb ute på stationen, så jag kan få mera erfarenheter att gå vidare till B. Men som Solan Gunderssen sa;

" time will show"!
(Flåklypa Grand Prix)

2 kommentarer :

Kärleksallen sa...

Hej gumsan!
Vad roligt att du har börjat blogga!!! Den ska jag följa! Du skriver väldigt fint. Jag ringer dig imorgon på jobbet. Puss & kram/ Johanna

Camilla sa...

Tack snälla du!
Japp vi hörs på jobbet, en lunch kanske inte vore fel???
Kramizar/C