22 augusti 2009

Skolstarten!

Lördag morgon har passerat med skolstart i regnet.. Min son fick se alla sina klasskamrater igen och en nytt klassrum med en plats att återvända till på måndag när det kommande skolåret sätter igång. Alla var nog lite spända..lite äldre och lite klokare än förra året. Skall verkligen bli roligt att följa det nya året med all utveckling som kommer. Jag skall så gott jag kan ge mina barn en bra förutsättning för lärande hemifrån, så skolarbete och alla dessa funderingar man kan få inte blir svåra att lösa. Som tur är så har dom en underbar fröken, som verkligen ser alla barnen i klassen och som också ger barnen den trygghet dom behöver för en bra grund för lärande.

"En lärare påverkar evigheten. Han kan aldrig
säga var hans inflytande slutar."


-Henry Adams

Det gäller också oss andra...Jag har läst en gång att "vi lär ut allt vi gör. I detta har vi inget val. I varje möte med ett barn påverkar du det barnets framtid. I sin förlängning påverkar du ett helt lands framtid". Så om man kan ha lite av detta i åtanke i möte med "våra" barn, så kanske samhället skulle vara ett bättre ställe att vara i.


Du är en fantastisk människa fröken M! Hoppas verkligen att du och barnen får ett nytt och underbart år att utvecklas på. Vi som föräldrar skall göra vårt yttersta för att hjälpa till. Iaf tror jag ätt dom flesta känner som jag.


Jag hop
pas som så många andra att våra barn vill le när dom berättar om dagarnas händelser och lärande.

"Det äkta leende är en pålitlig signal om hur en människa mår och tänker".


Tänk om alla barn hade en grund att stå på som påminner om den här...


Jag är unik. Bara jag är just som jag är.

Jag är en viktig del av skapelsen.

Jag har enormt potential. Jag är värdefull, viktig och unik.

Jag är ett bidrag till den här världen.

Jag är en gudalik och fantastisk människa.

Jag är innerst kärleksfull.

Jag är varje dag värd att känna glädje och kärlek.

Jag har all rätt att känna mig lycklig.


Lycka till gobitar!!!



Inga kommentarer :