15 augusti 2009

Kvällen


Ja då sitter jag framför knapparna igen...lugnet har kommit. Barnen sover och jag kan njuta av en stund för mig själv innan Jon Blund kommer...

Funderar lite över livet....om jag har allt jag kunna önska mig. hehe oj vad seriöst... Då tänker jag inte på materiella saker, men om jag trivs med mig själv och allt runt omkring mig. Mina underbara barn. Dom ända jag vill ha...hehe fast ibland så skulle jag så klart kunna lägga ut dom på blocket..men det är ju som ni som är föräldrar vet att emellanåt så har dessa troll för sig hyss man kunde vara utan. Men jag älskar dom, dom är mitt allt!

Jag köpte hus efter separationen från barnens pappa. Ville ha mitt eget, betala till mig själv, kunna släppa ut barnen på gården och ta hand om mitt. Var ganska stolt när jag hade fått till det. Men det har absolut inte gått som en dans på rosor. Kvist och taggar följde med rosorna i så fall.

Under tiden som kom, så var det en blandning av stolthet, glädje, oro och stress. Stolt över att jag ägde mitt eget, glädje över vad jag kunna ge mina barn, oro över att jag faktiskt inte hade någon att dela funderingar och saker jag inte kunde med, som i sin tur blev ett stort stressmoment för mig. Olyckligtvis så tog det överhand...inte många såg det, man blir expert på att dölja sina känslor när man inte mår bra. Men värst var det nog för barnen som är en så nära hela tiden, dom kände nog av det hela, vilket inte gjorde saken något bättre för mammas hjärta. Separationen spelade nog säkert in också, inte för att jag ångrade mig, men för att jag var ...ensam...



fortsättning följer...







Inga kommentarer :